Featured Video

.

الأحد، أكتوبر 23

شعر / قصيده انا مستغرب

بص يا عم انت و هو دى حته كده ممكن نقول ان هى قصيده بس الصراحه انا كتبتها وخلاص معرفش بقى ده فعلا جوايا ...... ولا انا متهيقلى ... مش عارف  شفها و خلاص 
 اسمها مستغرب 
مستغرب 

................................................



اه من سكـــــــــــــــــــــــــوت الزمن عليا
مش واخد انا على الســـــــــــــكــــــــوت
كـــان زمان اى نوع من الفرحــــــه .. مرفووض
 زمان لما كنت  اغلط ........ و ابتــــــــسم
 بعدها من جرح الزمن اصرخ لاعلى صــوت


و كنت اقول اه ........... ما الدنيا ناس و ناس
و ليه الدنيا نسيانى و مش بتراعيلى احساس
 و ابكى و اقول عليه العوض فى الفرحه خلاص
و كأن الدنيا بتقولى ....... ولا صوت اتكـــــــتم
مش عايزه اسمع حتى صــــــــوت للانفاس


و يمر الزمن ما انا متعود على النسيان
و ارجع و اقول باعلى صوت انا ندمان
على زمن عشت فيه ..... فى دنيا الاحزان
و يتهيقلى ان فى دنيا تانى بنفس الاسم
و اضحك على الحزن و اكون فيه انا شمتان
و ارجع و ازوق طعم الحرمــــــــــــان
و اقول  ...... اسف يا دنيا انا كنت غلطان
سمحينى ما انا برضو زى اى انسان


فرحان لكن الفرحه بطعم خوف
من الدنيا تفكرنى باسلوبها المعروف
بضحك و بدارى الضحكه ولا مكسوف
و مافيش فى الدنا احكيلو غير الورقه ة القلم
علشان عارف ان من اسلوب الدنيا يعانى منه الووف
و تاجى تسال مالك ؟ يخاف .. و يقولك ظروف
شكوتى كلمها هيحل ؟؟؟ ما هى متكونه من حروف!!
 و اللى ما شفش اسلوب الدنيا .. اهو بكره هيشوف


سؤال ... ليه يا دنيا منك سكوت
ده انا بصحك و  الصحكه باعلى صوت
ناقص كمان اغنيها و الحنها عالعود
متهيقلى نسيانى .. لشان الوقت ده المفروض
حزن و هم و دمعه و الم
لكنى عارف ... طريق  الفرحه فى اخرو مسدود


مش قصدى ... بجد انا بتكلم بأحترام
و دوام الفرحه عندى حلم   الاحلام
ولا هو ممنوع ولا مرفوض ولا حراام؟؟؟
دلوقتى الدنيا تقول ده بيشتم
و تبدء تأشر للحزن و تختم الاختام
و الحزن يشوف شغله بكل اهتمااااام
fady magdy 

0 التعليقات:

إرسال تعليق

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More